Unity 3d ile PlayerPrefs Json formatında kayıt sistemi ( Save System)





Mehaba arkadaşlar bugün dün Github koymuş olduğum bir repodan bahsedeceğim ve sizler ile paylaşacağım video çektim ama sesi kötü olduğu için koymaya bilirim .

Şimdi açıklamaya başlayalım .

Unity üzerinde çalışmaya başlayan herkesin bildiği gibi localde kayıt (score save ,save system ) gibi şeyler yazıldığında Google karşımıza genelde çıkan şey PlayerPrefs tir.

PlayerPrefs : Biraz açıklayacak olursak Unity çıkarmış olduğu platformlarda oyunlar için kayıt yapa bilmek için oluşturmuş olduğu kayıt dosyası sistemidir. Desteklediği formatlar (string,int,float) üç tip format desteklemektedir .

Şimdi şöyle düşünelim yazdığımız oyunda score kayıt yapacağız ve kullanıcıların isimlerini kaydını yapacağımızı varsayıyorum kaydı yapa bilmek için hangi değerleri alacağımızı yazıyorum "Adı ,Soyadı,Score" aldığımı varsayıyorum ve buna göre benim normal şartlarda  3 farklı PlayerPrefs Oluşturmam gerekiyor  ve bunun büyüdüğünü düşünü bence kod hamalık olur bunun için ben string cinsten bir tane PlayerPrefs oluşturup onun içine json formatında değer doldurarak tek bir string PlayerPrefs ile çok fazla değişken değer tuta biliyorum .

Bu olayı anlata bilmek için bir proje oluşturdum ve bu projeyi gitubda sizler ile paylaştım .


Yaptığım olaydan bahsedeyim biraz çekmiş olduğum videoda içindeki herşeyden bahsettim onu akşam Youtube atmayı düşünüyorum  video buraya koyarım .





Sunal Orhon

Unity ile Oyun Geliştirmekte olan ve farklı oyun motorlarını araştırıp merak salan her an farklı hevesleri bulunan türk oyun geliştirici şu aralar web servisler ile ugraşıyorum oyunlarda kullana bilmek için .. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Oyunlarımı geliştirmeme yardımcı ol .